Friday 6 September 2013

WAHM, SAHM, SOHO

Coretan : Wardi Fathi Othman
Gambar : Google

Salam ceria....
Assalamualaikum.....

Akademi Bekerja dari rumah adalah satu kumpulan untuk mereka yang ingin belajar dan memulakan perniagaan secara online. WAHM (Work At Home Mother ) atau SAHM (Stay At Home Mother) mengiktiraf ibu-ibu surirumah yang ingin bekerja menambah pendapatan keluarga atau menjana pendapatan dari rumah.

SOHO (Small Office Home Office) pula adalah satu bentuk perniagaan yang WAHM dan SAHM boleh bina. Ini bermaksud pejabat kecil yang beroperasi dari rumah. Tidak memerlukan sewaan pejabat. Tidak memerlukan ruang yanng besar. Cukup sekadar satu set meja tulis yang dilengkapi dengan set komputer yang dilengkapi dengan pencetak dan juga talian internet.

Semua urusan perniagaan boleh dilakukan secara online. hanya perlu keluar sesekali untuk urusan belian stok atau pengambilan stok. Itu pun tidak semestinya dibuat diluar rumah. Kadang kala kita hanya perlu memesan supaya stok di hantar ke pintu rumah kita.

Didalam Akademi bekerja dari rumah, kami mengajar bagaimana surirumah atau pun sesiapa sahaja yang ingin belajar bagaimana memulakan perniagaan dengan menggunakan aplikasi percuma iaitu blog dan juga facebook. akademi bekerja dari rumah ini mengadakan kelas sacara online. iaitu tidak perlu keluar dari rumah untuk menghadiri kelas dan tidak juga perlu meredah keseakan lalulintas. Ianya boleh dilakukan secara santai daana mengikut kelapangan masa sendiri. Mudah bukan?

Akademi bekerja di rumah menyediakan 2 jenis kelas online, iaitu :-

1) Kelas asas blog penulisan - untuk belajar menulis, berkongsi pengalaman hidup, kepakaran dan kemahiran. Sesuai juga untuk yang sudah ada blog sendiri.  Membina penjenamaan diri dan blog berpengaruh yang suka dibaca pelawat.  Malah ada juga yang hanya berkongsi hobi dan minat.  Dari situ juga lama-kelamaan boleh menjana pendapatan.  Jadikan blog sebagai travelog kisah perjalanan hidup, untuk tatapan anak-anak.

2) Kelas asas blog fanpage - sesuai untuk yang mahu bisnes dan baru hendak memulakan bisnes.  Kalau tiada produk, kami sediakan produk untuk dropship.  Jika ada boleh promosi produk sendiri.

Jika berminat untuk menyertai mana kelas online diatas, boleh hubungi saya semula...

Email : wardifathi.othman@gmail.com
sms / whatsapp : 0194736020

terima kasih.
#wardifathiothman#

No comments:

Post a Comment