Thursday 5 September 2013

Ulasan Kelas Online Asas Blog & Fanpage

Coretan : Wardi Fathi Othman
Gambar : Akademi Bekerja di Rumah

Salam Ceria….
Salam Syawal….

Assalamualaikum….


Alhamdullilah…. Dipanjatkan kesyukuran ke hadrat ALLAh swt di atas nikmat yang diberinya membolehkan menghirup udara di bumi ini. 

Ajal, maut, jodoh pertemuan itu semua ketentuan dari yang maha esa. Allah telah mempertemukan saya dengan seorang insan yang hebat, insan yang tidak pernah kenal erti putusasa ini pada 5 tahun yang lepas. Puan Masayu Ahmad nama diberi. 

Setelah perkenalan, dari masa ke semasa saya berhubung dangan beliau namun itu hanya untuk bertanya khabar berita sahaja.

Namun dari sehari ke sehari, saya membaca ‘posting’ beliau mengenai teknik penulisan, panduan penulisan dalam blog telah membuka hati saya untuk mengetahui dengan lebih lanjut lagi apa yang beliau ajarkan dalam penulisan blog.

Sebelum saya mengikuti kelas online asas blog bersama Puan Masayu ini, saya telah pun mempunyai blog. Namun blog yang dibuat secara ‘caca marba’ itu hanyalah sekadar perkongsian aktiviti dan sedikit maklumat mengenai tadika saya.

Namun setelah diberikan penerangan oleh puan pengasas Akademik Bekerja di Rumah, telah memberikan saya satu sisi pandangan dan pengetahuan baru mengenai penulisan dalam blog. Teknik dan kaedah yang saya lakukan sebelum ini ternyata kurang dan langsung tidak menyerlah untuk menjadi daya tarikan pembaca. 

Rupanya banyak lagi ilmu yang perlu saya sedut dari beliau. Maka bermulalah episod saya menjadi anak didik beliau. Saya memutuskan untuk mendaftar ‘Kelas Asas Blog dengan fanpage’. Memang banyak lagi ilmu yang saya tidak ketahui mengenai asas blog. 

Penjenamaan dititik beratkan oleh beliau. Namun satu yang paling saya suka, ialah saya tidak perlu keluar dari rumah atau dari pejabat untuk pergi belajar dengan Puan Masayu. Semuanya dilakukan secara online. Ianya boleh dilakukan dalam keadaan santai. Ianya mudah, menjimatkan masa, menjimatkan wang dan sudah tentunya sangat bagus di dalam dunia yang serba serbi kekalutan ini.

Namun apa yang dapat saya simpulkan disini, kenapa kelas online asas blog ini sangat bagus dan dapat memberi bermanfaat utk semua ialah:

1. langkah pertama untuk sesiapa yang mahu memulakan perniagaan.
2. Belajar cara membina blog, fanpage dengan cara yang santai.
2. Jana pendapatan pasif dan aktif.
3. Masa sendiri .tak terikat.
4. Boleh join dropship jika masih belum ada produk untuk dijual.
5. Peluang untuk jadi agen pengiklanan.
6. Boleh bekerja hanya dari rumah atau dimana saja kita berada (asalkan ada laptop dan talian internet.
7. Tak perlu susah payah tinggalkan anak atau mengambil cuti dari majikan untuk dtg kelas
8. Terbuka pada smua xkira yang bekerja atau tidak. Lelaki atau perempuan.

Alhamdulillah, rakan-rakan seperjuangan yang banyak memberikan sokongan moral, membuatkan kita turut bersemangat untuk menjalani cabaran demi cabaran. Selain dari kelas online, ini terdapat juga ebook yang dapat membantu menambah pengetahuan dan meluaskan pandangan seperti “Super Wahm Super Mom”.

Akhirkata, setiap apa yang ingin dilakukan perlu ada perancanganmya. 
Jika kita gagal merancang, maka kita telah merancanng unbtuk gagal


Wallahualam…..
#wardifathiothman#

                                         *********######*********

Sertai kami, di Akademi Bekerja di Rumah untuk kelas-kelas berikut:

1. Kelas Asas Blog & Penulisan

Sesuai untuk mereka yang ingin berkongsi pengalaman dan kepakaran.
Membina rangkaian sendiri dengan menyerlahkan bakat melalui blog.
Mengasah bakat penulisan untuk penjenamaan didalam google.

2. Kelas Asas Blog dan Fanpage (bisnes)

Sesuai buat mereka yang baru mula untuk berjinak dalam perniagaan, terutamanya online.
Jika tiada produk, Kami di Akademi Bekerja di Rumah sedia membantu menyediakan produk atau pun boleh mengambil produk ‘Dropship’.

Mulalah sekarang! Setiap kejayaan adalah bermula dengan satu langkah yang kecil!

Untuk pendaftaran, hubungi saya:

Sms / Whatsapp : 019-473 6020

No comments:

Post a Comment